رزومۀ واقعی من

زمان خواندن 7 دقیقه ***

رزومۀ واقعی من، 

رسول شهراد بجستانی

***


لینک های ارتباطی من اینجاست. 

https://linktr.ee/Rshahrad


کلمۀ رزومه یا سی وی در فرهنگ ما وجود نداشته و پدیده‌ای جدید است. در دنیای جدید وقتی صحبت از رزومه می‌شود برای کار در سازمان هاست. 


در این نوشتار قصد دارم یک رزومه واقعی و نه تقلیدی و تقلبی برای خودم بنویسم. 

هدف رزومه این است که خواننده بداند من چه کارها و فانکشن‌هایی می‌توانم برای سازمان داشته باشم. 


به نظرم انسان موجودی منحصربفرد و پیچیده است و تقلیل انسان به فانکشن کار درستی نیست. حتی خلاصه کردن یک انسان به یک دو صفحه رزومه، نوعی تقلیل دادن است. 


نفس این فرض که من همان کارهای قبلی را انجام خواهم داد محدود کننده و خلاف آزادی است. این که من مثلاً بیست سال یک کاری را انجام داده‌ام و قرار است بیست سال آینده هم همان ها را انجام دهم بسیار ناامید کننده است. اما به هر حال با توجه به تخصصی شدن کارها و تنوع استعدادها، می‌توان جایگاهی برای رزومه داشت. 


* تجربه های کاری و تحصیلات در سال ۲۰۲۴


در کانادا در سه سال گذشته، من روی مسیر های معنوی و خودشناسی کار کرده‌ام. 

خودشناسی مفهومی گسترده تر از انسان شناسی و آن هم در برگیرنده روانشناسی است. 

پس روی روانشناسی کار کرده‌ام. در مورد آثار افرادی مثل اروین یالوم، اوشو، کریشنا مورتی و بخصوص اکهارت تله و سادگورو تعمق زیادی کرده‌ام. 

در مورد مفهوم مراقبه و زمان حال و یوگا، دانش خوبی دارم. به طوری‌که می‌توانم آن را به دیگران آموزش بدهم. 

نتیجۀ این سه سال، صدها نوشته و تعدادی ویدیو و فایلهای صوتی است که در اینترنت در دسترس است. 

سفرهایی به مراکز یوگای ایشا و مراقبۀ ویپاسانا در کانادا و آمریکا و هندوستان و خاورمیانه داشته‌ام. 

سایت نانوشتنی را ایجاد و مدیریت کرده‌ام که بیش از هزار نوشته در طول بیست سال در آن هست. علاوه بر آن دارای یک پادکست و کانال یوتیوب هستم. بعضی موضوعات پرداخته شده  در نانوشتنی اینهاست. نوشته های زیادی در موضوع «من کیستم؟» آنجا هست.  

ذهن، مراقبه، خدا، نوشتن، لحظه، عشق، سفر، پول، آگاهی، ایران، روابط، خانواده؛ ازدواج، اقتصاد، یوگا، مولانا، من کیستم، کار، گورو، سکوت، آینده، طبیعت، ترس، ادبیات فارسی، شعرطور،ادبیات اسلامی، تارا دخترم ،موسیقی، ایگویا نفس، تولد، English، تنهایی، شادی، آزادی، جنسیت، ویپاسانا، شکرگزاری، مسوولیت، اخلاق، زنانگی، عدالت، طنزطور، مذهب، معنویت،زمان، زمین، بخشش


توانایی‌ها و تجربیاتی در مشاوره و کوچینگ دارم. قادر به ایجاد مکالمات عمیق و گوش دادن موثر دارم. 


در کانادا قبل از آن به مدت چند سال در زمینۀ املاک و سرمایه‌گذاری در املاک در ونکوور کانادا فعال بوده‌ام. خرید و فروش هایی در املاک مسکونی و تجاری انجام داده‌ام. این بیزینس را تا حدودی می‌شناسم. بیزینس خودم را داشته ام و با بازاریابی و بانک اطلاعاتی مشتریان و بانک اطلاعاتی املاک آشنا هستم. در زمینه ساخت و ساز و پروژه‌های ساختمانی و مراحل جواز ‌و فروش و دولوپمنت و تحلیل اقتصادی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در املاک صنعتی و تجاری تجربیاتی دارم. 


در کانادا قبل از آن چند سالی در شرکتهای مشاوره و ساخت و ساز فعال بوده‌ام. کار در شرکتهای فروش نرم‌افزار و شرکت فروش خدمات مهندسی در خصوص شبکه‌های انتقال برق و پاکسازی تاسیسات از آزبست و کار با دیتابیس های شرکت آب و برق استان بی سی و شرکت ساخت ساختمان های اسکلت فلزی و چوبی تجربیاتی دارم. در زمینه مدیریت انرژی ساختمان ها و مدیریت پروژه PMP تجربیاتی دارم. 


در فرانسه و ایران قبل از آن چند سالی در شرکتهای نفت و انرژی کار کرده‌ام. از ژئوپلیتیک انرژی و تجارت جهانی نفت و محصولات نفتی و گازی اطلاعاتی دارم. در شرکتهای نفت فرانسوی و ایرانی مدتی کار کرده‌ام. 


قبل از آن فوق لیسانسی در زمینه‌ی اقتصاد انرژی با فول اسکالرشیپ در دانشگاه مشترک نفت بین ایران و فرانسه دارم. دانش خوبی از تجارت نفت و اقتصاد خرد و کلان جهانی و سیاست های پولی و مالی دارم. از پایه‌های اقتصاد در سطح کشورها و تجارت جهانی اطلاعاتی دارم.  


در زمینه مدیریت املاک مسکونی و تجاری و قراردادهای اجاره و مدیریت کسب و کارهای کوچک در ایران تجربیاتی دارم. در زمینه‌ی مدیریت کسب و کارهای تولید نان های صنعتی و سنتی و تهیه غذا، اطلاعات و تجربه دارم. 


قبل از آن دوره‌های تربیت راهنمایان طبیعت‌گردی وزارت گردشگری را گذرانده ام. دانش خوبی از طبیعت و گونه‌های مختلف طبیعی و مدیریت کامل تورهای گردشگری دارم. 


در ایران قبل از آن، در پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی در ایران فعالیت کرده‌ام. در ساختن ساختمان های بتنی حدود هفت طبقه تجربیاتی دارم. دارای پروانه نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان در ایران هستم. 


قبل از آن فوق لیسانسی در دانشگاه شریف در زمینه محیط زیست خواندم که از تز دفاع نکردم. در زمینۀ آلودگی‌های محیط زیستی و شبیه‌سازی آلودگی ها در خاک و آب و هوا و رودخانه و مخازن سد تجربیاتی دارم. در مدل سازی گسترش و پالایش آلودگی در رودخانه تحقیقاتی انجام داده‌ام. 


قبل از آن لیسانسی در دانشگاه شریف در زمینه‌ی عمران و ساختمان سازی دارم. در زمینۀ شهرسازی راه سازی فونداسیون و سازهای فلزی و بتنی و ژئوتکنیک و هیدرولوژی و طراحی تاسیسات آب و فاضلاب و مدیریت پروژه و سد سازی لیسانس گرفته‌ام. رتبه بالای دو رقمی در سطح دانشگاههای ایران بین صدها هزار متقاضی بدست آورده ام. 



توانایی های عمومی من


توانایی‌های هر انسانی  منحصر بفرد است. ولی اینجا در رزومه و در سازمان، هر کسی نسبت به دیگران سنجیده می‌شود. بسته به دایره مقایسه این توانایی ها میتواند متفاوت ارزیابی بشود.


اما از نظر خودم انسان خلاقی هستم و می‌توانم امور را از زوایای مختلف ببینم و تحلیل کنم. توانایی خلاقانه، تحلیلی و منطقی بالاتری از متوسط دارم. 


از نظر خودم دانش و توانایی بالاتر از متوسط در زمینه‌ی آی تی و کامپیوتر و اینترنت و تکنولوژی دارم. توانایی گسترده‌ای در استفاده از نرم‌افزار های مختلف و سیستم عامل های مایکروسافت و اپل دارم. 


از نظر خودم، توانایی درک و فهم روانشناسی انسانی و ارتباط عمیق و توانایی گوش دادن و ایجاد ارتباطات معنی دار انسانی دارم. 


در زمینه‌ی اینترنت و شبکه های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی و گوگل، دانش مناسبی دارم. 


در زمینه مدیریت داده های بزرگ و دیتا و صفحات گسترده، توانایی دارم. 


در زمینه دانش عمومی سخت افزار و نرم‌افزار ها، توانایی های بالاتر از متوسط دارم به طوری که شاگردانی در این زمینه داشته‌ام بخصوص از افراد مسن تر. 


دانشی قابل قبول ولی سطحی در کدنویسی و استفاده عمومی از هوش مصنوعی دارم. 


در زمینه عکاسی و فیلمبرداری و ادیت ویدیو و صدا و تصویر و استفاده از دوربین‌های پرنده و ٣۶٠ درجه تجربیاتی کافی دارم. 


زبان انگلیسی در حد کافی و زبان فارسی در حد بومی و دانش کمی از زبانهای عربی و فرانسوی دارم. مدرک تافل و ایلتس با نمره نسبتاً بالا دارم. 


توانایی سخنرانی در جمع به فارسی و انگلیسی دارم و در کلاس‌های توست مستر شرکت کرده‌ام. 


در زمینه حقوق بشر و ادیان و فلسفه، علاقه، دانش و ترجمه‌ها و تجربیاتی داشته‌ام. همینطور در زمینه ی خطاطی نستعلیق ایرانی فعال هستم. علاقمندی های دیگر من پیاده روی و سفر در طبیعت، گجت های الکترونیکی،‌کارهای فنی با ابزار و هنر است.


در زمینه‌ی گسترش زبان فارسی و ادبیات فارسی علاقه و عشق خاصی دارم. گروه احیای زبان فارسی در اینترنت را پایه‌گذاری و مدیریت کرده‌ام که چندین هزار عضو و داوطلب دارد و تاثیرات خوبی در این راستا گذاشته است. 






نظرات

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

فرمولِ برنده شدن در زندگی

یوگا چیست؟ - ١

شکرگزاری اصیل با توجه

معنویت وجود ندارد!

شغل ایده آل برای من، برنامه نویسی

نمایشنامۀ جهانی

دیوانه یا جویندۀ معنوی

اتیکت ارتباطات اینترنتی

اول حال خودت را خوب کن!