هفت روز تا ویپاسانا یا آگاهی

زمان خواندن 1 دقیقه ***

٧ روز تا ویپاسانا یا آگاهی

١۴ جولای ٢٠٢١

امروز بیشتر به برنامه‌ریزی مالی و همینطور به نحوه‌ی ساده سازی امور مالی ام گذشت. چند کار بانکی و غیره. تفکر در مورد اشتراک های مالی ام. 

پول و امور مالی در زندگی خیلی مهم است و تقریباً مسأله ایست شخصی. تقریباً کسی آنرا به ما یاد نمی‌دهد ولی به شدت مهم است. معمولاً با ازدواج یا با ارث یا همکاری ها ما بدون آگاهی درگیر شراکت ها و مسایل مالی می‌شویم. 

برنامه‌ریزی مالی برای درآمد هزینه و سرمایه‌گذاری و حتی برای بعداز مرگمان کاری پیچیده و مهم است. 

صنعت مالی و اختراع پول از بزرگترین اختراعات انسان است. هرکسی روش خود را دارد و این موضوع باعث ایجاد نابرابری های عجیبی در بین انسانها شده است. علم اقتصاد به وجود آمده و تقریباً به تمام روابط و امور زندگی سایه انداخته است. 

انواع بانک ها و بیمه ها حتی برای بعد از مردن ما برایمان برنامه‌ریزی می کنند و وامهایی به مدت ٢٠-٣٠ سال می دهند. مسایل مالی در تمام روابط حتی روابط خانوادگی یا دوستی یا کاری خودش را نشان می‌دهد. 

سیستمهای بزرگ مالیاتی در دولتها ایجاد شده که به بازتوزیع ثروت می پردازند.

نابرابری مالی آنچنان ایجاد شده که تعدادی معدود قدرت کنترل کل زندگی نیمی از انسانها را در دست دارند. 

گاهی مسایل مالی آنقدر پیچیده می شوند که مذهبیون رو به خرافه و دعا می آورند و آینده و درآمد مالی خود را به دست خدا و تقدیرشان می‌سپارند. 

سعی دارم مسایل مالی ام را ساده کنم. احتمالا در ٧ روز آینده نتوانم کامل انجام بدهم ولی حداقل برنامه‌ریزی دقیقی در مورد اینکه با امور مالی ام می خواهم چه کنم خواهم نوشت. 





نظرات

برای تجربه‌ی کل نانوشتنی ها؛ لطفا فهرست موضوعی و زمانی بالای صفحه را ببینید!

فرمولِ برنده شدن در زندگی

تمرین دوستِ قدیمی

قرص بخورم یا نه؟

معنویت وجود ندارد!

انتخابِ هر لحظه

شکرگزاری اصیل با توجه

شغل ایده آل برای من، برنامه نویسی

در جستجوی ازدواج و عشق

شامل شوندگی

راز خدا، راز مرگ، راز لحظه!